rUMBa – repozitár UMB

Učenie o prírode a vede. Náčrt dimenzií učiva

Zobraziť minimálny záznam

dc.contributor.author Trnka, Marian
dc.date.accessioned 2023-05-22T09:45:56Z
dc.date.available 2023-05-22T09:45:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.isbn 978-80-557-2048-7
dc.identifier.other https://doi.org/10.24040/2023.9788055720487
dc.identifier.uri https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/396
dc.description.abstract Publikácia predstavuje nový pohľad školy na prírodovedné vzdelávanie. Ide o pohľad, v ktorom toto vzdelávanie nie je o učení sa prírodovedných reálií, ale je procesom žiakovho spoznávania disku vedy. Tento pohľad je v texte odkrývaný postupne, cez predstavenie filozofických a psychologických vchodísk súčasnej didaktiky a cez odkrytie dvoch protichodných didaktických trendov: adademicky a konštruktivistický ladenej didaktiky. Ústrednou časťou textu je časť o vedecky ladenom kurikule, ktoré je autorom textu rámcované do štyroch dimenzií učiva prírodovedného vzdelávania.  sk_SK
dc.language.iso sk sk_SK
dc.publisher Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici sk_SK
dc.rights CC BY-ND Creative Commons Attribution-NoDerivatives („uvedenie autora – bez odvodeného obsahu“) 4.0. *
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess *
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ *
dc.subject epistemológia sk_SK
dc.subject empirizmus sk_SK
dc.subject racionalizmus sk_SK
dc.subject konštruktivizmus sk_SK
dc.subject behaviorizmus sk_SK
dc.subject kognitivizmus sk_SK
dc.subject akademizmus sk_SK
dc.subject pedagogický konštruktivizmus sk_SK
dc.subject prírodovedné vzdelávanie sk_SK
dc.subject vedecká gramotnosť sk_SK
dc.subject vedecky ladené kurikulum sk_SK
dc.subject učivo sk_SK
dc.subject dimenzie učiva sk_SK
dc.title Učenie o prírode a vede. Náčrt dimenzií učiva sk_SK
dc.type Book sk_SK
dc.type info:eu-repo/semantics/book *
dc.identifier.doi https://doi.org/10.24040/2023.9788055720487


Súbory tohto záznamu

K tomuto záznamu sú priradené nasledujúce licenčné súbory:

Tento záznam sa vyskytuje v nasledujúcich kolekciách

Zobraziť minimálny záznam

CC BY-ND Creative Commons Attribution-NoDerivatives („uvedenie autora – bez odvodeného obsahu“) 4.0. Táto publikácia je šírená pod licenciou CC BY-ND Creative Commons Attribution-NoDerivatives („uvedenie autora – bez odvodeného obsahu“) 4.0.

Vyhľadávať v DSpace


Prehliadať

Môj účet