rUMBa – Repository of MBU

Mnohoraké podoby inkluzívnej školy alebo Predstavy o inkluzívnom vzdelávaní na Slovensku

Show simple item record

dc.contributor.author Vančíková, Katarína
dc.contributor.author Basarabová, Barbara
dc.date.accessioned 2022-12-07T14:38:43Z
dc.date.available 2022-12-07T14:38:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-80-557-2001-2, 978-80-557-2002-9
dc.identifier.isbn
dc.identifier.other https://doi.org/10.24040/2022.9788055720029
dc.identifier.uri https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/199
dc.description Publikácia vychádza s finančnou podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied. Je výstupom riešenia projektu VEGA č. 1/0642/20 Predstavy aktérov vzdelávania o inkluzívnej škole ako východisko hľadania dialógu v profesijne variabilných tímoch. sk_SK
dc.description.abstract Vedecká monografia prezentuje výsledky originálneho výskumu, prostredníctvom ktorého výskumný tím zisťoval, aké predstavy o inkluzívnej škole cirkulujú v našom socio-kultúrnom priestore. S použitím Q metodológie bolo identifikovaných osem konceptov inkluzívnej školy, ktoré boli predstavené širšej vzorke aktérov vzdelávania (učiteľov, pedagogických asistentov a odborných zamestnancov) prostredníctvom on-line dotazníka. V monografii autorky prinášajú poznanie o tom, aké predstavy na Slovensku dominujú a ktoré sú, naopak, okrajové, ako aj to, či príslušnosť k profesii alebo typ pracoviska (špeciálne, bežné školy, poradenské zariadenia) ovplyvňujú spôsob ako aktéri vzdelávania uvažujú o vlastnostiach školy, ktorá má prívlastok inkluzívna. sk_SK
dc.description.sponsorship VEGA č. 1/0642/20
dc.language.iso sk sk_SK
dc.publisher Belianum UMB sk_SK
dc.rights CC BY Creative Commons Attribution („uvedenie autora“) 4.0. *
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess *
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ *
dc.subject inkluzívne vzdelávanie sk_SK
dc.subject inkluzívna škola sk_SK
dc.subject sociálne reprezentácie sk_SK
dc.subject Q metodológia sk_SK
dc.subject aktéri vzdelávania sk_SK
dc.title Mnohoraké podoby inkluzívnej školy alebo Predstavy o inkluzívnom vzdelávaní na Slovensku sk_SK
dc.type Book sk_SK
dc.type info:eu-repo/semantics/book *
dc.identifier.doi https://doi.org/10.24040/2022.9788055720029


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY Creative Commons Attribution („uvedenie autora“) 4.0. Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY Creative Commons Attribution („uvedenie autora“) 4.0.

Search DSpace


Browse

My Account