Abstrakt:
Vedecká monografia prezentuje výsledky originálneho výskumu, prostredníctvom ktorého výskumný tím zisťoval, aké predstavy o inkluzívnej škole cirkulujú v našom socio-kultúrnom priestore. S použitím Q metodológie bolo identifikovaných osem konceptov inkluzívnej školy, ktoré boli predstavené širšej vzorke aktérov vzdelávania (učiteľov, pedagogických asistentov a odborných zamestnancov) prostredníctvom on-line dotazníka. V monografii autorky prinášajú poznanie o tom, aké predstavy na Slovensku dominujú a ktoré sú, naopak, okrajové, ako aj to, či príslušnosť k profesii alebo typ pracoviska (špeciálne, bežné školy, poradenské zariadenia) ovplyvňujú spôsob ako aktéri vzdelávania uvažujú o vlastnostiach školy, ktorá má prívlastok inkluzívna.
Popis:
Publikácia vychádza s finančnou podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied. Je výstupom riešenia projektu VEGA č. 1/0642/20 Predstavy aktérov vzdelávania o inkluzívnej škole ako východisko hľadania dialógu v profesijne variabilných tímoch.