dc.contributor.author | Vančíková, Katarína | |
dc.contributor.author | Basarabová, Barbara | |
dc.date.accessioned | 2022-12-07T14:38:43Z | |
dc.date.available | 2022-12-07T14:38:43Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-80-557-2001-2, 978-80-557-2002-9 | |
dc.identifier.isbn | ||
dc.identifier.other | https://doi.org/10.24040/2022.9788055720029 | |
dc.identifier.uri | https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/199 | |
dc.description | Publikácia vychádza s finančnou podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied. Je výstupom riešenia projektu VEGA č. 1/0642/20 Predstavy aktérov vzdelávania o inkluzívnej škole ako východisko hľadania dialógu v profesijne variabilných tímoch. | sk_SK |
dc.description.abstract | Vedecká monografia prezentuje výsledky originálneho výskumu, prostredníctvom ktorého výskumný tím zisťoval, aké predstavy o inkluzívnej škole cirkulujú v našom socio-kultúrnom priestore. S použitím Q metodológie bolo identifikovaných osem konceptov inkluzívnej školy, ktoré boli predstavené širšej vzorke aktérov vzdelávania (učiteľov, pedagogických asistentov a odborných zamestnancov) prostredníctvom on-line dotazníka. V monografii autorky prinášajú poznanie o tom, aké predstavy na Slovensku dominujú a ktoré sú, naopak, okrajové, ako aj to, či príslušnosť k profesii alebo typ pracoviska (špeciálne, bežné školy, poradenské zariadenia) ovplyvňujú spôsob ako aktéri vzdelávania uvažujú o vlastnostiach školy, ktorá má prívlastok inkluzívna. | sk_SK |
dc.description.sponsorship | VEGA č. 1/0642/20 | |
dc.language.iso | sk | sk_SK |
dc.publisher | Belianum UMB | sk_SK |
dc.rights | CC BY Creative Commons Attribution („uvedenie autora“) 4.0. | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | inkluzívne vzdelávanie | sk_SK |
dc.subject | inkluzívna škola | sk_SK |
dc.subject | sociálne reprezentácie | sk_SK |
dc.subject | Q metodológia | sk_SK |
dc.subject | aktéri vzdelávania | sk_SK |
dc.title | Mnohoraké podoby inkluzívnej školy alebo Predstavy o inkluzívnom vzdelávaní na Slovensku | sk_SK |
dc.type | Book | sk_SK |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | * |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24040/2022.9788055720029 |
K tomuto záznamu sú priradené nasledujúce licenčné súbory: