Abstrakt:
Vysokoškolská učebnica je určená pre študentov učiteľstva cudzích jazykov a študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie, ktorí sa špecializujú na učenie cudzích jazykov. Je odpoveďou na potreby školskej praxe, v ktorej stále viac rezonuje požiadavka akceptácie rozmanitosti vzdelávacích potrieb žiakov. Prináša odpovede na otázky ako učiť cudzí jazyk tak, aby boli naplnené princípy rovnosti šancí vo vzdelávaní a inklúzie. Ponúka priestor pre úvahy nad významom učenia sa cudzích jazykov v kontexte celostného rozvoja osobnosti každého žiaka či žiačky, bez ohľadu na jeho zdravotný stav či podmienky života.
Popis:
Publikácia vychádza s finančnou podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu
Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied. Je výstupom riešenia projektu KEGA
011UMB-4/2022 Tvorba webového portálu metodickej podpory výučby cudzích jazykov v
primárnom vzdelávaní. Je tiež výsledkom riešenia výskumnej úlohy v rámci projektu
Program rozvoja jazykových spôsobilostí detí s odlišným materinským jazykom v
slovenskom jazyku – tvorba a overovanie. Táto práca bola podporená Agentúrou na
podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. APVV-22-0450.