Pedagogická fakulta UMB
Trvalé URI pre túto komunitu
Prehliadať
Prehliadanie Pedagogická fakulta UMB podľa Dátum vydania
Teraz sa zobrazuje 1 - 20 z 61
Výsledky na stránku
Možnosti zoradenia
Položka Tvorba a manažovanie projektov v pomáhajúcich profesiách(Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela, 2007) Brozmanová-Gregorová, AlžbetaPoložka Analýza dobrovoľníctva na Slovensku(Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, 2009) Brozmanová-Gregorová, AlžbetaPoložka Tretí sektor a mimovládne organizácie(Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela, 2009) Brozmanová-Gregorová, Alžbeta; Aldolfová, Ida; Hirt, Beata; Kunická, Jana; Pirošík, Vladimír; Štulajterová, Andrea; Vrbický, ĽubošPoložka Profesijné kompetencie sociálnych pracovníkov v kontexte intencionálnych a inštitucionálnych reflexií(Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, 2010) Hudecová, Anna; Jusko, Peter; Vavrinčíková, Alžbeta; Brozmanová-Gregorová, Alžbeta; Papšo, Peter; Tomčíková, Tatiana; Odlerová, AndreaPoložka Dobrovoľníctvo - keď pomoc baví a zábava pomáha(Úrad vlády Slovenskej republiky, Bratislava, 2011) Brozmanová-Gregorová, Alžbeta; Matulayová, Tatiana; Mračková, Alžbeta; Vavrinčíková, Lenka; Vlašičová, JanaPoložka Sociálna práca a súčasnosť(Hertevig Forlag, 2016) Stachoň, Marek; Weihe, Hans-Jørgen WallinPoložka Filozofovanie s deťmi(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2020) Baďurová, Barbora; Stachoň, MarekPoložka Hodina života(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2020) Páleš, MarcelPoložka Tvorivá osobnosť lídra v edukácii(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021) Pašková, Lucia; Kaliská, Lada; Sollárová, EvaPoložka Sociálne aspekty líderstva v edukácii(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021) Vašašová, Zlata; Gurgová, Beata ŽitniakováPoložka Sociálna kritika a sociálna práca(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021) Stachoň, Marek; Vrťová, JanaPoložka Mnohoraké podoby inkluzívnej školy alebo Predstavy o inkluzívnom vzdelávaní na Slovensku(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Vančíková, Katarína; Basarabová, BarbaraVedecká monografia prezentuje výsledky originálneho výskumu, prostredníctvom ktorého výskumný tím zisťoval, aké predstavy o inkluzívnej škole cirkulujú v našom socio-kultúrnom priestore. S použitím Q metodológie bolo identifikovaných osem konceptov inkluzívnej školy, ktoré boli predstavené širšej vzorke aktérov vzdelávania (učiteľov, pedagogických asistentov a odborných zamestnancov) prostredníctvom on-line dotazníka. V monografii autorky prinášajú poznanie o tom, aké predstavy na Slovensku dominujú a ktoré sú, naopak, okrajové, ako aj to, či príslušnosť k profesii alebo typ pracoviska (špeciálne, bežné školy, poradenské zariadenia) ovplyvňujú spôsob ako aktéri vzdelávania uvažujú o vlastnostiach školy, ktorá má prívlastok inkluzívna.Položka Príprava učiteľa primárneho vzdelávania na profesiu. Aby práca nebola záťažou(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Babiaková, Simoneta (ed.)Položka Ježiš – sapienciálne výroky(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Šoltésová, ViktóriaCieľom práce je rozpoznanie sapienciálnych výrokov v Ježišovom učení analýzou relevantnej múdroslovnej literatúry, kánonických aj nekánonických zdrojov o živote a učení Ježiša Krista. Práca sa bude snažiť komparatívnou metódou zameranou na žáner múdroslovia v Starom zákone a prípadného múdroslovia v Novom zákone v Ježišových rečiach, odpovedať na otázky, ktoré prirodzene vyvstávajú pri štúdiu daných textov. Metódou biblickej exegézy analyzujeme vybrané Ježišove reči, ktoré môžu mať múdroslovný charakter. Komparatívny rozbor poukazuje na paralely v rôznych textoch príbuzného žánru a spôsob výkladu múdroslovia. Výsledkom výskumu by mala byť zbierka Ježišových múdroslovných výrokov tematicky rozdelených do kategórií.Položka Učíme zmysluplne v témach: Vysokoškolské učebné texty pre budúce učiteľky a učiteľov materských škôl(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Vančíková, Katarína; Babiaková, Simoneta; Dubovská, Miriam; Guffová, Daniela; Vančíková, KatarínaPublikácia Učíme zmysluplne v témach je určená pre študentky a študentov učiteľstva pre predprimárne vzdelávanie. Ponúka hlbší vhľad do teoretických východísk projektovania výučby v materských školách založený na princípov humanistickej didaktiky. Obsahuje rozpracovanú ukážku integrovaného tematického edukačného projektu, ktorý poskytuje priestor pre didaktickú analýzu z pohľadu uplatňovania znakov zmysluplného učenia sa v MŠ.Položka Slovenský jazyk pre malých cudzincov – Krajina Hláskovo - metodické námety na učenie (sa) slovenčiny hrou(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Doušková, Alena; Kováčová Švecová, ZuzanaPoložka Neformálne učenie (sa) dospelých(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Beran Sládkayová, MichaelaPoložka Príprava vychovávateľky školského klubu detí na profesiu(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Gašparová, Miroslava; Babiaková, SimonetaPublikácia sa venuje sa teoretickej aj praktickej príprave študentov a študentiek na profesiu vychovávateľ vychovávateľka v ŠKD. Prezentuje prostredie ŠKD ako dôležité voľnočasové školské zariadenie pre deti, jeho špecifiká a celkovú organizáciu a riadenie rôznych výchovných situácií. Teoretické aspekty zamerania a cieľov výchovy v ŠKD dopĺňa problematika pedagogickej praxe. Venuje sa otázkam projektovania výchovných aktivít, výberu didaktických prostriedkov a všetkým praktickým aj organizačným prvkom, tvoriace ich budúce profesijné kompetencie. V učebných textoch nájdu študenti a študentky aj praktické námety aktivít niektorých tematických oblastí výchovy.Položka Inventár praktík správania sa lídra: Manuál a slovenské normy(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Kaliská, Lada; Heinzová, ZuzanaPoložka Líderstvo v škole - prístupy, požiadavky, príprava(Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2022) Sollárová, Eva; Rovňanová, Lenka; Heinzová, ZuzanaLíderstvo v edukácii sa stalo prioritnou témou vzdelávacej politiky na celom svete a školy 21. storočia sa definujú cez piliere silných lídrov, sebaistých učiteľov a inovatívnych prístupov (Schleicher, 2015/OECD). Vzhľadom na potreby a výzvy súvisiace s procesom transformácie školstva v Slovenskej republike tak ako sú deklarované v strategických materiáloch, reálna pripravenosť riadiacich pracovníkov a učiteľov nie je dostatočná. Jednou z kľúčových rovín je rovina lídrov v edukačnom prostredí - riadiacich pracovníkov aj učiteľov, Ich pripravenosť pre líderstvo v zmysle skvalitnenia vzdelávania a ovplyvňovania prostredia sa nerieši prvoplánovo a dostatočne, pričom požiadavky na ich kvality/kompetencie, nie sú teoreticky či empiricky podložené. Svetový trend - zahrnúť do procesov zlepšovania vzdelávania učiteľov ako edukačných lídrov nie je v rámci funkčného vzdelávania v SR riešený vôbec, sýtia ho neformálne združenia - Komenského inštitút (https://komenskehoinstitut.sk/) a Teach for Slovakia (https://teachforslovakia.sk/) v rámci neformálneho vzdelávania, ktoré majú obmedzené kapacity. Predkladaná publikácia je venovaná téme líderstva v škole, špecificky vymedzeniu jeho významu, kľúčových pojmov, vybraných modelov líderstva podporujúcich úspešné školy, koncepcií požiadaviek na lídrov vo forme profesijných štandardov a kompetencií, a tiež vzdelávaniu a podpore líderstva v škole.